Ihmiset suosittelevat mielellään palveluita, joista ovat saaneet positiivisen kokemuksen. Suosittelumekanismeja halutaan hyödyntää myös televisiosisältöjen markkinoinnissa, mutta niiden automatisointi on haastavaa, koska järjestelmän pitää tunnistaa itse sisältö ja toisaalta pystyä löytämään siihen soveltuvia sisältöjä.
Kesäkuussa 2018 käyttöön otettu TV2 -ruutuilme sisältää nettipalveluista tuttuja suosittelutoimintoja ”jos-tykkäsit-tästä-saatat-myös-tykätä-näistä” -tyyppisesti.
Uudessa TV2 -kanavailmeessä suosittelu on ratkaistu käyttämällä uutta Yle Areena -suosittelukarusellia. Sen sisältöä hallinnoidaan automatisoidulla prosessilla, jossa sisältö ladataan automaattisesti kanavagrafiikkajärjestelmän ja Yle Areenan välisen API-rajapinnan kautta.