TV2 ja Areenakaruselli

Netti ja TV lähestyy

Ihmiset suosittelevat mielellään palveluita, joista ovat saaneet positiivisen kokemuksen. Suosittelumekanismeja halutaan hyödyntää myös televisiosisältöjen markkinoinnissa, mutta niiden automatisointi on haastavaa, koska järjestelmän pitää tunnistaa itse sisältö ja toisaalta pystyä löytämään siihen soveltuvia sisältöjä.

Kesäkuussa 2018 käyttöön otettu TV2 -ruutuilme sisältää nettipalveluista tuttuja suosittelutoimintoja ”jos-tykkäsit-tästä-saatat-myös-tykätä-näistä” -tyyppisesti.

Uudessa TV2 -kanavailmeessä suosittelu on ratkaistu käyttämällä uutta Yle Areena -suosittelukarusellia. Sen sisältöä hallinnoidaan automatisoidulla prosessilla, jossa sisältö ladataan automaattisesti kanavagrafiikkajärjestelmän ja Yle Areenan välisen API-rajapinnan kautta.

Kanava

Yle TV2

Ajankohta

Kesä 2018

Oma rooli

Automatisoidun työnkulun suunnittelu ja tekninen toteutus. Kanavagrafiikoiden implementointi Ylen lähetysjärjestelmään.

Tekniikka

ElectronJS, VBS, Vizrt VizArtist, VizTrio, Pebble

Credits Yle

Teija Korkeamaa, Henri Weiss, Matti Kurkela, Sanna Rusthollkarhu, Pilvi Tuomi, Pekka Nurmimäki, Erkki Niemenmaa, Juha-Matti Perttunen, Olli Sojantola

 MITÄ MIELTÄ PROJEKTISTA?